Kostholdsplan

Nå er jeg inne i min tredje #yummymummy uke, og det merkes! Beina svir, magemusklene er såre og håndflatene er blitt harde. Henrik PT kjører meg såååå hardt på trening! I tillegg har han satt meg på en kostholdsplan som i all hovedsak kan beskrives med ett ord: P R O T E I N E R!

Jeg skal begrense inntaket av karbohydrater og spise så "rent" som mulig. Dette innebærer en del matvarer jeg normalt ikke stapper i meg, og som jeg trenger litt tid på å bli vant med. Cottage cheese for eksempel. Blææææ!

Den ligger under der et sted. Cottage cheese, bær, nøtter og kanel var dagens frokost. Til lunsj hadde jeg rester av gårsdagens middag, Tom Ka Ghai-suppe. Kylling, grønnsaker og kokosmelk.

Middagen i dag ble burger av karbonadedeig, men uten brød. Salat og ovnsbakte søtpoteter som tilbehør.

Kveldsmat er kanskje det jeg liker best. Når jeg følger kostholdsplanen er en omelett av FEM egg, men bare to plommer innafor. Sopp og andre grønnsaker er oppi der.

Den der ser ikke lekker ut. Jeg synes dessuten det er for meget! Da synes jeg to egg med skinke er bedre. Dette var gårsdagens kvelds"snack"...

Planen har jeg fått av personlig trener og den er tilpasset mitt opplegg. Jeg legger derfor ikke ut flere detaljer, men du forstår kanskje tegningen. Jeg DØR etter sauser, poteter, ferskt brød, pasta og ris! For ikke å nevne chips og sjokolade!!!! Jeg er overhodet ikke et ekte #yummymummy-emne, men hva gjør en ikke for en god sak? Om seks uker kan jeg hoppe av.

2 kommentarer

Kristina av Tunsberg

09.09.2014 kl.23:46

Så flink du er :) Jeg synes faktisk de matbildene du la ut så gode ut jeg da ;) Er det en grunn til at du kun skal spise hovedsaklig eggehvitten kontra plommen (siden du kuttet ut 3 plommer). Er det plommen som inneholder med kalorier?

Yummy Mummy

10.09.2014 kl.08:11

Kristina av Tunsberg: Jeg har ikke spurt, men regner med det. Kan sjekke med Henrik, PT i kveld:) Jeg synes det er kjipt med en plan som forbyr meg ting og tang. Det beste synes jeg er å spise som normalt. Alt med måte.

Kristina av Tunsberg

10.09.2014 kl.09:20

Ja, det er klart det er best å spise som normalt. Men når det er for en kort periode, er det litt lettere å ha motivasjonen oppe :) Ja, kan du ikke høre med PT Henrik i kveld, interessant å vite. Tusen takk! Og lykke til med trening i kveld!

Skriv en ny kommentar

Yummy Mummy

Yummy Mummy

33, Stavanger

Hva skjer når en utrent og nybakt mamma kaster seg på treningstrenden og forsøker å bli en #fitmom? Følg bloggen bak dokumentar-prosjektet #yummymummy her!

Kategorier

Arkiv

hits