#yummymummy spiser...

Hittil synes jeg at de store resultatene har latt vente på seg i prosjektet. Jeg har nok ikke alltid vært tro mot kostholdsplanen, men nå føler jeg for å sette inn et ekstra gir. Hvis alt går som det skal ved veiing på fredag, så skal jeg ha gått ned ca fire kilo på disse fire ukene vi har holdt på. Jeg trodde helt ærlig at det skulle gå fortere, men så har jeg nå fått bekreftet at det ikke er noe som heter en "quick fix" på veien mot en mulig #yummymummy. Stress i babytiden tror jeg kan påvirke negativt ifht vektnedgang, og GUD som jeg har stresset!! Puh!

Jeg har fått lov til å vise noe av det kostholdsplanen min inneholder, men PT Henrik er opptatt av å få frem at dette er kosthold som er skreddersydd til meg. Det er ikke et kosthold som anbefales for hvem som helst.

Frokost:

Omelett av tre egg, men kun en plomme.

Oppi der en skive hamburgerrygg og litt løk. Salt og pepper. Frokosten er servert!

Utenom prosjektet foretrekker jeg jo absolutt et stykke godt brød og et glass juice til dette, men dette får holde.

Lunsj:

Torsk med broccoli, asparges og tomat. Dette er DEFINITIVT første gang jeg har hatt TORSK som lunsjmåltid!! Smakte sånn passe greit.

Middag:

Biff, broccoli, tomat og liiiiitt avocado. Dagens høydare. Cola Zero i glasset. Akkurat den har jeg blitt avhengig av. Det er det eneste jeg "unner" meg om dagen... Stay strong!

Kvelds:

Oppi her skimter du litt kylling, tomat, rødløk og salt og pepper. Hvor er hvitløksbrødet? Og aioli'en??? Den kommer. Akkurat nå er det dette som skal inn i #yummymummy kroppen. Hva synes du?

#fitmom #pt #kosthold #satselixia #strongmom #dokumentarprosjekt

12 kommentarer

Stine Tokle

24.09.2014 kl.20:44

Naaaaam! :)

Hilde

25.09.2014 kl.09:14

synes det så godt ut, jeg :-)

spiser resten av familien det samme?

Bettine

25.09.2014 kl.09:59

Du er flink, vet du ofrer mye her... Blir ekstra deilig å kunne spise det du vil. Det er jo ikke sånn at du spiser drit-usunt til vanlig, men poteter og brød er jo vanlig innhold i måltider..

Kanskje du skal bli vegetarianer i samme slengen??? ;-)

Marianne Monsen

25.09.2014 kl.11:39

Du er veldig flink da! Maten ser jo veldig god ut, det skal sies :-) Men samtidig vet jeg det er vanskelig, spesielt når man skal legge vekk ting man vanligvis er vant til å spise, og som man gjerne savner når man spiser mot et mål. Men tenk at det er verdt det tilslutt ;) masse lykke til!

Yummy Mummy

25.09.2014 kl.15:43

Marianne Monsen: Takk!

Yummy Mummy

25.09.2014 kl.15:44

Bettine: NEI!!!:)

Yummy Mummy

25.09.2014 kl.15:44

Hilde: De spiser det samme som meg (fisk, kjøtt), men jeg spiser ikke deres tilbehør. Sukk.

Maria

25.09.2014 kl.19:59

Det ser ut som veldig små porsjoner, blir du mett av det? Har prosjektet påvirket ammingen?

Yummy Mummy

25.09.2014 kl.20:35

Maria: Hei Maria! Porsjonene varierer mellom 150gram til 200gram protein. Ingen begrensninger på mengde grønnsaker, men det er begrenset hvor mye jeg klarer å presse ned av broccolig og asparges :/ Det er som jeg skrev i teksten viktig å påpeke at maten er skreddersydd min kropp og dette opplegget. Ikke noe jeg vil anbefale andre å kopiere! Ifht ammingen så er jeg ikke hundre prosent sikker, men det KAN tyde på at stresset, hyppigheten og intensiteten av treningen har på virket. Nå er Maia et hundre prosent flaskebarn. Jeg ammet om kveld og natt ved starten av prosjektet, men mistet alt tre uker inn i prosjektet.

Hildegunn

26.09.2014 kl.15:14

Takk for en underholdende lesning de siste månedene! :) Jeg har storkost meg med innleggene dine, særlig fordi jeg også selv har en pode på 3mnd nå:)

Ang. kostholdet; representerer bildene det du spiser på en dag??? Dette kan jo umulig være skreddersydd til deg. Amming krever jo ca 500kcal ekstra, og ifølge ammehjelpen bør man ikke gå under 1800kcal om man ammer. Jeg vil jo tro dette rotteracet med så lite mat, trening og stress må ha gjort at du mistet melken. Ikke meningen å virke anklagende altså, ble bare litt provosert på han treneren din. For hvor i alle dager er karbohydratene? Ris, pasta, potet, grovt brød, havregryn....Bildene viser jo 0 karbohydrater (bortsett fra noen få gram i grønnsakene). Vær så snill å si du har spist mer karbs enn på bildene da, hvis ikke synes jeg jammen han treneren din virker litt uproff..

Hildegunn

26.09.2014 kl.15:16

Og et lite tips til; om du virkelig har spist så lite karbohydrater som bildene viser, kommer du jo mest sannsynlig til å rase opp igjen i vekt når prosjektet er ferdig..

Yummy Mummy

26.09.2014 kl.15:31

Hildegunn: Heia! Jeg mistet melken i starten av prosjektet, uvisst av hvilken årsak. Det blir bare gjetning: men det kan jo godt tenkes at det har med prosjektet å gjøre. Jeg var av ulike årsaker i gang med å venne Maia av puppen da prosjektet kom i gang, så da jeg mistet alt var det kun kveld og natt jeg ammet. Henrik er proff. Han har utarbeidet dette i samråd med melkeinformasjonen jeg kom med her, men jeg er enig med deg: flere må få vite hva som kan skje om en ikke får i seg riktig mat mens man ammer. Kanskje jeg lager et eget innlegg med det som fokus. Takk for kommentar!

Hildegunn

26.09.2014 kl.15:39

Ok, da stiller det seg ihvertfall litt annerledes, om kostholdet er laget for en som ikke ammer. Men fremdeles hårreisende lite karbs, stakkars deg hehe.. Det ville jo vært bedre at han laget en LITT mindre streng plan som du heller kunne fulgt 100% istedet for småsprekker. Lurt med eget ammeinnlegg ja, så ingen ammende hekter seg på denne "jernplanen" :) Lykke til videre i sluttspurten av yummyprosjektet!

Skriv en ny kommentar

Yummy Mummy

Yummy Mummy

33, Stavanger

Hva skjer når en utrent og nybakt mamma kaster seg på treningstrenden og forsøker å bli en #fitmom? Følg bloggen bak dokumentar-prosjektet #yummymummy her!

Kategorier

Arkiv

hits