Lag deg en frappé med vaniljeis

Da jeg ferierte i Kreta denne sommeren fikk jeg smaken på noe helt fantastisk velsmakende. Forfriskende i varmen. Oppkvikkende på late feriedager. Jeg har prøvd meg på en hjemmelaget versjon, og DE...

Italiensk nytelse i de greske fjellene

I den greske fjellandsbyen, Plaka, kan du bli servert italiensk mat så autentisk som mulig. Drevet av italienere med øye for gode, rene råvarer. En opplevelse på tur! Vi er innom minst en gang hver...

Place to eat: Elpis

Vi er på ferie på Kreta. Strandområdet heter Almyrida. Landsbyen vi bor i heter Plaka. Her har vi feriert de siste ni årene, og hver gang har vi startet ferien hos gjengen som driver restauranten E...

Pizzaovn

DETTE. Kanskje den beste investeringen vi har gjort på matfronten. Pizza fra pizzaovnen på terrassen smaker uten tvil bedre enn den vi lager i komfyren inne. Etter en dag med husarbeid, var det int...

10 gode grunner til å elske feriekiloene

Ingenting er annerledes i år enn i fjor. Vi, særlig vi damer, blir eksponert for ekstremt mye stoff i media som handler om "sommerkroppen" og hvordan vi unngår at den forfaller i løpet av...

Yummymummy lompe-fortviler

Pølser og lompe hører virkelig sommeren til. Enkelt og mettende. Vi har nesten alltid lite fantasi på engangsgrill-området, og ender som regel opp med en pakke kjøtt og fett stappet i tarm når vi d...

Prosecco i fjæra

Yummymummy er ikke sponset. Jeg lover. Er det noe som skriker sommer mer enn noe annet, er det muligheten en har til å boble over på en tirsdag formiddag. I fjæra. Utenfor Larvik.Vi har hatt, og ha...

Lagt på meg. Meldt meg ut av senteret.

Nå er jeg gammel. Nå jobber kroppen mot meg. Alt hva jeg stapper i meg blir værende. Sjokoladekaker, boller, chips, sauser og rødvin. Jeg kan omtrent ikke hvile øynene på herlighetene! Vekta øker i...

Et dusin unger og villmarkspannekaker

Jeg tar campinglivet på alvor, og har derfor allerede startet tørrtreningen. I dag var vi trippelt så mange unger som voksne på tur, og #yummymummy disket opp med nyyyyydelige pannekaker.Pannekaker...

Slutter med Pepsi Max

#yummymummy har en diger, sort og tilsynelatende farlig last som hun bærer med seg i denne tilværelsen vi kaller livet. Hun er helt på felgen etter Pepsi Max.Helst på boks, som bildet over er et si...

Yummymummy made this

Jeg vet ikke hva jeg driver med, men i dag hadde jeg lyst på noe søtt etter frokost - og det eneste jeg fant i fryseren var butterdeigplater.Jeg la dem til tining i ca kvarter og kjevlet ut noe som...

Dette er #yummymummy avhengig av

Tønsberg torg en tidlig fredag.Det burde jo ringe i alle varselbjeller som finnes. Jeg er aspartam-junkie nummer en! Da jeg så denne Pepsi Max-standen kan jeg sverge på at det gikk frysninger langs...

Italiensk aften

Pasta, pizza, ost, kjøtt, brød. Nam, nam, nam, nam, NAM! Det italienske kjøkkenet er på favoritt-lista. I går stod kvelden farget i grønt, hvitt og rødt. FANTASTISK! Servert av to som på kjøkkenet ...

Grandiosa

Så har det skjedd. Jeg har tilsynelatende gitt opp alt av kulinarisk interesse. I dag spiste jeg GRANDIOSA til lunsj! Toppet med ekstra jarlsberg og nøtteskinke fra byens slakter...Jeg gledet meg! ...

Mammakropp-kake

I morgen skal jeg (forhåpentligvis) ta i mot over ti flotte mammaer, som sammen med #yummymummy skal by på noe så sjelden som uretusjert kropp i media. Jeg har invitert på mammakroppfest, for å fei...

Toblerone

Permisjonsdagene flyr avgårde! Nå er vi plutselig straks halvveis i februar. I mars skal jeg tilbake i jobb, og selvom det bare er gode følelser knyttet til det så kjenner jeg at jeg bruker litt ek...

Torsk som lørdagskvess

I kveld har #yummymummy kooooost seg med et stykke torsk og grønnkål.NOT!!!! Magen står i SPENN etter tidenes indiske måltid. Butter chicken for LIFE!! Og chips, solo og sjokolade. Pluss film. Ah! ...

#yummymummy på ekte?

FOR en helg! Jeg har vært helt vekkreist hva gjelder bloggen. Lørdagen gikk med til et heidundrandes utdrikningslag, for et helt sinnsykt herlig kvinnfolk. Søndag fortsatte i samme tempo, om enn no...

Middag fra Adams matkasse

Etter to måneder på #yummymummy-diett var jeg mildt sagt dritt lei middag. Null matglede, null inspirasjon. Jeg småløp gjennom butikken. Kastet oppi litt protein, masse grønt og sneglet meg hjem ig...

Pai

For noen deilige tirsdagstimer jeg har lagt bak meg! Besøk av to flotte venninner med hylunger. Haha! Pai og is i magen.Da Maia møtte Andor.Akkurat her, akkurat nå er permisjonslivet sinnsykt herli...

#yummymummy opp i vekt

Jeg hadde ingen planer om å stige opp på vekten i dag tidlig, men jeg gjorde det allikevel. Fadosten altså! Fire dager med kalorifest og fanteri gjør virkelig noe med kroppen. #yummymummy har gått ...

Angst

#yummymummy er ikke så høy i hatten i dag. For det første: DEMOTIVERT! Såååå nærme slutten på prosjektet, men allikevel så sykt LEI. Jeg har ikke skrevet noe i "dagboken" siden fredag! Jeg prøver s...

Siste innspurt

#yummumummy har syndet bort hele helgen. Fredag overtok vi nytt hus, og resten kan du tenke deg til. Det har gått i ett! Og inn i kjeften har det fløyet søtt og fett. Jeg har elsket med hver munnfu...

Sprekken

I dag har #yummymummy hatt en flying start på lørdagen. Jeg spiste frokostomeletten min som jeg skulle, og laget til og med lunsj av torsk, broccoli og asparges to-go!! Så trasket jeg Vaulen rundt ...

#yummymummy spiser...

Hittil synes jeg at de store resultatene har latt vente på seg i prosjektet. Jeg har nok ikke alltid vært tro mot kostholdsplanen, men nå føler jeg for å sette inn et ekstra gir. Hvis alt går som d...

Time to get crazy

Jada! Hvor tror du #yummymummy har tilbragt formiddagstimene i dag da? På trening...Det hele begynner å bli rutine nå. Mate mini kl seks. Sove til åtte. Mate på ny kl ni. Hive seg rundt for å nå tr...

Nei til Nutrilett

Nå går #yummymummy snart under jorden!! Jeg har sååååå sykt lyst på sjokolade og drittmat at det opptar drømmene mine om natten. PT Henrik er stødig som et fjell. Jeg får ikke lov å til å LUKTE på ...

Kostholdsplan

Nå er jeg inne i min tredje #yummymummy uke, og det merkes! Beina svir, magemusklene er såre og håndflatene er blitt harde. Henrik PT kjører meg såååå hardt på trening! I tillegg har han satt meg p...

#yummymummy sprakk på forening

I kveld har jeg gjort noe så eksotisk som å delta i forening!!!Ni gale kvinnfolk var vi, og her var jeg på ukjent farvann. Jeg var usikker på kleskode, skikk og bruk, og ble til min store overraske...

Luksus

Hei treningsbloggen!Haha! Skada dame. Sjekk baggen!Jeg grein meg til en fresh treningsbag fra SatsElixia på mandag. Tanken var at jeg skulle ha med meg skift og rekke en dusj før Maia var ferdig i ...

Mobilblogg: taco med speltlomper

I dag har mamma og Maia hatt en skikkelig kosedag, og gårsdagens dårlige samvittighet rundt stresset treningen gir er forduftet. Jeg manner meg opp til morgendagens økt med personlig trener Henrik....

Første hårklipp og dårlig samvittighet

Dobilde? Igjen? Jepp. Det er fra denne vinkelen, på dassrammen, nyvåknet at jeg er på mitt ærligste. Dette skal være en ærlig blogg. Maia er tett i nesen, mamma sover lite og alle morgener start...